Platformy Toyoty na Mazurach – co z nich zostało. Akcja Bezpieczne Mazury

Platforma Bezpieczne Mazury

Miało być 40 – jest 24. Bez wielkich reklam. I na dodatek teraz wydają się faktycznie pomocne, bo informują o warunkach pogodowych m.in. sile wiatru i wysokości fali. „Bezpieczne Mazury” – projekt Toyoty i MOPR ewoluował. I wydaje się, że w dobrym kierunku.

Żeglarki mają lepiej!

Z okazji Dnia Kobiet w tym tygodniu wszystkie żeglarki zyskują i mogą liczyć na 8 proc. zniżki przy rezerwacji tygodniowych czarterów na Mazurach!
Bądź jak Marie Curie - Skłodowska i nie bój się przełamywać żadnych barier, także tych żeglarskich.

Skontaktuj się z nami »

Czarteruj jacht w zaufanej firmie!
NAUTIGO działa na rynku 12 lat. Opinie w Google 4,9/5

Promocja First Minute.
Czarter Jachtów żaglowych i motorowych
RABAT 10% od cen w cenniku 2024 !


Tylko do 31 stycznia 2024!
Dowiedz się więcej »

O co chodzi z platformami Toyoty na Mazurach?

Zaczęło się od wielkiego skandalu Czytaj dalej

Toyota wycofuje się z billboardów na jeziorach

Platformy miały ostrzegać o złych warunkach pogodowych. Ale jednocześnie były pływającą reklamą. Pływającą po naszych pięknych jeziorach duuużą reklamą. I dlatego teraz zostaną usunięte. Toyota wycofuje się z powodu krytyki w mediach społecznościowych. A sam program ma zostać „przemodelowany”.

Oburzenie było poważne. Zdjęcia z pływającymi billboardami reklamującymi samochody marki Toyota na początku tygodnia pojawiły się na Facebooku, Twitterze i w innych mediach społecznościowych. Czytaj dalej

Śluza Guzianka remont. Nowa budowla (Guzianka 2) rośnie jak na drożdżach

Śluza Guzianka remont. Nowa budowla (Guzianka 2) rośnie jak na drożdżach

W najbliższych tygodniach można się spodziewać otwarcia drogi dla samochodów i pieszych nad nowobudowaną śluzą. Projekt „śluza Guzianka remont”  idzie pełną parą – obiekt ma być skończony za rok. Stara Guzianka działa tak jak zawsze

By uspokoić zaniepokojonych wodników, Śluza Guzianka I, czyli tzw. stara śluza działa bez zarzutu. I ani w tym, ani w przyszłym sezonie żeglarskim, nikt nie planuje jej zamykania.
Czytaj dalej

Kanał Niegociński ma być otwarty w sezonie 2019

Choć nie ma konkretnej daty, to Kanał Niegociński ma być otwarty w „przyszłym sezonie nawigacyjnym”. W tym roku ma się też rozpocząć budowa obiektu śluza Guzianka II. Ale na szczęście, tutaj wodniacy utrudnień nie doświadczą

Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. O tym, że tzw. stary kanał w Giżycku, czyli Kanał Niegociński potrzebował remontu, nikogo z żeglarskiej braci nie trzeba było przekonywać. Ta droga wodna była za płytka. Mijanie się w pobliżu mostu wymagało od żeglarzy dużo cierpliwości i wyrozumiałości. Czytaj dalej

Mazury bliżej Warszawy? Na razie tylko samochodem

Choć politycy zapowiadają „przywrócenie połączenia wodnego Warszawy z Wielkimi Jeziorami Mazurskimi” to wydaje się, że jest to projekt równie (nie)realny jak popularna kilka lat temu „Pętla Mazurska”. Za to w październiku powinny być otwarte kolejne odcinki drogi S8, co podróż autem z Warszawy na Mazury skróci

Jeśli chodzi o drogę wodną, wiele się nie zmieniło. Na razie jest udrożnienie śluzy na warszawskim Żeraniu i kanału, który łączy Wisłę z Zalewem Zegrzyńskim. Ale wkrótce ma być więcej. – Poprawimy warunki nawigacyjne, aczkolwiek nadal jesteśmy uzależnieni od poziomu wody, ponieważ w Warszawie, szczególnie w ostatnich latach są niskie stany i to uniemożliwia żeglugę jednostek – mówił kilka tygodni temu Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. – W dalszej kolejności pracujemy nad odbudową szlaku do jezior mazurskich. Pracujemy w tej chwili w porcie w Ostrołęce i pogłębiamy go. W dalszej kolejności będziemy pracowali na Narwi, umacniając brzegi, pogłębiając koryto rzeki – dodał. Czytaj dalej

Żeglarze w Giżycku znów staną w korkach

Mimo wcześniejszych zapowiedzi, przebudowywany Kanał Niegociński (tzw. stary kanał w Giżycku) także w tym sezonie żeglarskim pozostanie zamknięty. Planowany teraz termin otwarcia to 15 października. Na szczęście na śluzie Guzianka w Rucianej – Nidzie ruch odbywa się bezproblemowo

Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Rozpoczęta jesienią 2016 r. przebudowa Kanału Niegocińskiego miała się zakończyć jeszcze przed wakacjami 2018 r. Niestety, w trakcie pogłębiania i umacniania brzegów kanału doszło do sytuacji w Polsce dosyć częstej. Wykonawca trafił na obiekty, których albo nie ma w dokumentacji w ogóle, albo są błędnie opisane. Przy dwóch mostach: drogowym i kolejowym są bliżej niezbadane elementy betonowe. Tak naprawdę nikt nie wie czy można je usunąć bez naruszania całej konstrukcji. Czytaj dalej