Nowy port w miejscowości Ruciane – Nida, rozbudowa Mazurskiej Pętli Rowerowej, ale też uporządkowanie Cichej Zatoki w Mikołajkach. Inwestycje na Mazurach mają ruszyć z kopyta
Żeglarki mają lepiej!
Z okazji Dnia Kobiet w tym tygodniu wszystkie żeglarki zyskują i mogą liczyć na 8 proc. zniżki przy rezerwacji tygodniowych czarterów na Mazurach!
Bądź jak Marie Curie - Skłodowska i nie bój się przełamywać żadnych barier, także tych żeglarskich.
Czarteruj jacht w zaufanej firmie!
NAUTIGO działa na rynku 12 lat. Opinie w Google 4,9/5
Promocja First Minute.
Czarter Jachtów żaglowych i motorowych
RABAT 20% od cen w cenniku 2025 !
Tylko do 31 grudnia 2025!
90 mln euro napłynie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Do tego z budżetu państwa dojdzie kolejnych 5 mln euro. W sumie będzie to ponad 420 mln zł dofinansowania. Takie środki otrzymają mazurskie samorządy na inwestycje, które powinny zostać zrealizowane w ciągu najbliższych kilku lat. Ok. 50 mln zł wyłożą lokalne samorządy, a w sumie koszty inwestycji przekroczą 470 mln zł. Pod koniec października zarząd województwa warmińsko – mazurskiego podpisał umowę ze Stowarzyszeniem Wielkie Jeziora Mazurskie 2020. To będzie podstawa do realizacji szeregu inwestycji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to samorządy będą mogły składać wnioski o dofinansowanie inwestycji już w pierwszym kwartale.
Nowa infrastruktura dla żeglarzy na Mazurach
Na pewno cieszyć się mogą wodniacy, którzy upodobali sobie południe Mazur, rejon gdzie działa NAUTIGO. W niedalekiej przyszłości powinny ruszyć prace związane z budową portu w dawnym tartaku, czyli jak się płynie od śluzy w stronę jeziora Nidzkiego po prawej stronie, przed Portem u Faryja. – W 2022 roku rozstrzygnęliśmy konkurs na zagospodarowanie terenu po byłym tartaku ok. 500 m linii brzegowej. Zbudujemy też plażę dla mieszkańców i turystów oraz port na 135 do 150 jachtów. Zainstalowane w nim będą pompy do odsysania ścieków z łódek – zapowiadał burmistrz miejscowości Ruciane – Nida Piotr Feliński podczas podpisania . Co prawda ten port będzie położony między śluzą, a mostem drogowym, co będzie oznaczać, że za każdym razem trzeba będzie kłaść maszt, ale wydaje się, że nowa, kompleksowa infrastruktura portowa w Rucianem jest bardzo potrzebna. A położenie jachtu nawet na takim jachcie jak Tes 32 Dreamer nie stanowi przecież większego problemu. Szczególnie przy użyciu automatycznej wyciągarki :).
Promocja First Minute.
RABAT 20% od cen w cenniku 2025 !
Tylko do 31 grudnia 2024!
Inwestycje na Mazurach w Mikołajkach
Nowych miejsc do cumowania powinny się doczekać także Mikołajki. Chodzi o Cichą Zatokę, która znajduje się po drugiej stronie niż Wioska Żeglarska. – Chcemy tam zbudować pomost, udostępnić miejsca podmiotom, które się zajmują obsługą żeglarzy. Chcemy zmodernizować instalacje służące do odbioru ścieków komunalnych i instalacje wodociągowe. Miasto intensywnie się rozbudowuje i są duże potrzeby – mówił z kolei podczas tego podpisania burmistrz Mikołajek Piotr Jakubowski.
Oprócz żeglarzy na pewno ucieszyć się też mogą rowerzyści. 9 mln zł ma być przeznaczonych na Mazurską Pętlę Rowerową, czyli sieć szlaków dla cyklistów, która już teraz liczy ok. 300 km. Nic tylko wsiadać na rower 😊.
Pętla Mazur bez finansowania
Warto zwrócić uwagę, że w tym komunikacie próżno szukać informacji o projekcie Pętla Mazur, czyli połączeniu jezior Śniardwy i Niegocin poprzez m.in. Tyrkło i Buwełno. W najbliższym czasie nikt takich środków na tą inwestycję nie wyłoży. Tak jak już kilkukrotnie pisaliśmy, szanse na jej powstanie, mimo deklaracji politycznych, są znikome.
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem forsowania na siłę tzw. Mazurskiej Pętli. Nie wszystko należy zagospodarowywać, przekształcać i likwidować ostatnie enklawy ciszy. Wojnowskie i Buwełno nie są jeziorami, na których raptem, spragnieni „żeglarze” zaczną się pół dnia halsować, aby na koniec przedostać się na Tyrkło lub zapełniać mariny i balować do rana. Większość walić będzie na katarynie, aby w jeden dzień zaliczyć trasę. Marcinowa Wola i Cierzpięty marzą o nieprzespanych nocach, z racji na hałas niosący się z kei. Wystarczy im przykład Rydzewa i Bogaczewa. WJM są nie tylko dla firm czarterowych i ograniczonego kapitały, czy deweloperki z apartamentowcami. Bajki o korzyściach dla mieszkańców można opowiadać w przedszkolu.
pzdr
Prawdę mówiąc zasmuciła mnie ta ekspansja kapitału na Mazury. Urok tej krainy tkwi w jej dziewiczej przyrodzie, ciszy.
Duże, piękne porty to napływ byle jakich żeglarzy o co gorsza hałaśliwych spalinowców, z czym już teraz jest spory kłopot, dzięki którym spora część Mazur uważam dla mnie za zamknięte. Szkoda.
Podzielam – nisko kulturowo sie robi. Firmy czarterowe ambitnie wspierają dewastacje Mazur, zwłaszcza przez dziury w kadłubach i kible bez zbiorników. Wstyd tak robić pod siebie!