Na polskie jeziora i rzeki powróci odświeżona wersja kultowego jachtu Bez–2. Produkcja nowej jednostki ma ruszyć już w pierwszej połowie przyszłego roku.
Żeglarki mają lepiej!
Z okazji Dnia Kobiet w tym tygodniu wszystkie żeglarki zyskują i mogą liczyć na 8 proc. zniżki przy rezerwacji tygodniowych czarterów na Mazurach!
Bądź jak Marie Curie - Skłodowska i nie bój się przełamywać żadnych barier, także tych żeglarskich.
Czarteruj jacht w zaufanej firmie!
NAUTIGO działa na rynku 15 lat. Opinie w Google 4,9/5

Promocja First Minute.
Czarter Jachtów żaglowych i motorowych
RABAT Nawet do 10% od cen w cenniku 2025 !
Tylko do 28 lutego 2025!
Gdy konstruktor Jacek Centkowski zaprojektował pierwszą wersję „Bezika” w 1979 r., to Jan Paweł II był papieżem od zaledwie roku, meblościanki były szczytem mody (i możliwości), a cena jachtu wynosiła ok. 270 tys. ówczesnych złotych. Dla porównania: wówczas maluch, czyli auto chyba najbardziej popularne, kosztował ze trzy razy więcej.
Tak czy inaczej, Bez-2 zdobył w Polsce wielką popularność i był w latach 80. i 90. jedną z częściej widywanych konstrukcji na naszych jeziorach. Nie do końca wiadomo ile sztuk powstało w latach 80., ponieważ wtedy metody chałupnicze kwitły, a co bardziej pomysłowi żeglarze, sami dorabiali kopyta, formy i budowali jachty samodzielnie.
Jacht Bez-2, wersja 2.0
„40 lat minęło jak jeden dzień” i cyk, mamy powtórkę z rozrywki. Zapaleniec Jan Rogowski postanowił wskrzesić konstrukcję Bez-2, ale w znacznie bardziej nowoczesnej formie. – Od 1979 r. człowiek zmienił, średni wzrost mężczyzny to jest o 7 cm. Dlatego dostosowaliśmy jacht stosując zasady ergonomii i zdobyczy sektora przemysłu jachtowego – tłumaczy „Nautigo” Jan Rogowski. Co ciekawe, dla konstruktora Centkowskiego Bez-2 był pierwszym projektem jachtu, który wykona, a teraz, na zakończenie kariery, wraca do niego jako nestor polskiego budowania jachtów.
Bez-2 w nowej wersji jest przeznaczony dla 3 osób dorosłych, albo zestawu 2+2, czyli dwójka dorosłych i dwójka dzieci. Jednostka będzie wyposażona w 11 m kw. żagla, a wysokość w kabinie to będzie 125 cm. Długość kadłuba będzie wynosić 440 cm, czyli będzie o 40 cm większa, niż w wersji pierwotnej. Ale nie zmienia to tego, że złożony jacht na przyczepce ma się mieścić na miejscu postojowym, co bardziej zapaleni żeglarze będą je mogli trzymać nawet na miejscach postojowych w garażach bloków 😊.
Promocja First Minute.
RABAT 10% od cen w cenniku 2025 na wybrane terminy !
Tylko do 28 lutego 2025!
Idealna jednostką na „Pętlę Mazur”?
Założenie Rogowskiego jest takie, że nie będzie to typowa jednostka na Szlak Wielkich Jezior Mazurskich (WJM). W sumie ma to sens, biorąc pod uwagę, że dziś małe jachty na Mazurach jak np. Antila 24.4, to raczej takie 7-metrowe, czyli z kadłubem o 50 proc. dłuższym i znacznie szerszym. – Płynąc Bezem-2 Szlak WJM jest dwa razy większy. Ale nie dlatego, że my nasz jacht jest mały, tylko dlatego, że jest mnóstwo jezior, do których nie da się wpłynąć dużymi jachtami. Np. Dejguny, Buwełno, rzeka Sapina, Gołdapiwo – tłumaczy Rogowski. – Postanowiłem odkryć na nowo szlak WJM, wyznaczając trasy tak, żeby nie trzeba się było wracać. Wyznaczyłem 4 potencjalne „pętle 7-dniowe”, które będę sprawdzać w 2026 r.. Chodzi mi o trasy poza głównym szlakiem – jedną z nich będzie Pętla Mazur – dodaje żeglarz.
Wydaje się, że nowy Bez-2 może znaleźć też klientów na mniejszych jeziorach poza Mazurami, takich które są idealne na wypady weekendowe.
Produkcja jachtów Bez-2 w nowej wersji ma ruszyć w drugim kwartale 2026 r. My do floty Nautigo takiej jednostki nie kupimy, ponieważ oczekiwania klientów są nieco inne, ale jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, możesz napisać do Jana Rogowskiego na jacht(małpa)bez-2.pl.
Promocja First Minute.
RABAT 10% od cen w cenniku 2025 na wybrane terminy !
Tylko do 28 lutego 2025!
Wybierasz się na żagle?
Ściągnij na swój email:
🎵 Śpiewnik Żeglarski😋 Żeglarską Książkę Kucharską
⚠️☠️Niezbędnik - Niebezpieczne miejsca na Mazurach