Sezon żeglarski 2020 otwarty! A co z koronawirusem?

Ile można patrzeć na rosnące liczby zachorowań? Wszystko ma swoje granice. Jak mawiali ludzie dawni, navigare necesse est, vivere non est necesseżelgowanie jest koniecznością. Mimo koronawirusa ruszył sezon żeglarski 2020!

Żeglarki mają lepiej!

Z okazji Dnia Kobiet w tym tygodniu wszystkie żeglarki zyskują i mogą liczyć na 8 proc. zniżki przy rezerwacji tygodniowych czarterów na Mazurach!
Bądź jak Marie Curie - Skłodowska i nie bój się przełamywać żadnych barier, także tych żeglarskich.

Skontaktuj się z nami »

Czarteruj jacht w zaufanej firmie!
NAUTIGO działa na rynku 12 lat. Opinie w Google 4,9/5

Czarter Jachtów żaglowych i motorowych

Sezon żeglarski 2020 otwarty

Po różnych stadiach wariowania od siedzenia w domu doszliśmy do tego, że zaczęliśmy sobie wyobrażać jak koronawirus żegluje. I wyciąga szoty! Ba, nawet rzuca kotwicę. No nie ma się co oszukiwać, koronawirus jest wśród nas. Zadomowił się w Polsce, ale na szczęście na Mazurach przypadków choroby było naprawdę niewiele. I niby nie rozpycha się ten wirus za bardzo łokciami, ale nie do końca wiadomo jak długo z nami zostanie. Choć jest u nas znacznie lepiej niż we Włoszech czy Hiszpanii, to sytuacja i tak daleko odbiega od normy. Mimo to przestrzegając zasad zdroworozsądkowego dystansu rozpoczęliśmy żeglarski sezon 2020. Pierwsze jachty zrzuciliśmy na wodę, pierwsi klienci (w gronie rodzinnym) wciągnęli żagle na maszt. Na razie na jeziorach widać zaledwie pojedyncze jachty. Choć porty dopiero przygotowują się do sezonu, to widać, że Neptun na Mazurach budzi się z zimowego snu.

COVID 19, żeglowanie na Mazurach

Zgodnie z zaleceniami rządu i obowiązującym prawem załogi powinny składać się z rodzin lub domowników, ale jedynie do 4 maja. Potem można żeglować już w dowolnym składzie. My, wdrażamy wszystkie możliwe rozwiązania, by ograniczyć kontakt i ryzyko – np. nie zapłacisz u nas już gotówką na kei.

Często pytacie nas czy prawo na dzień dzisiejszy zabrania żeglowania. Otóż wg prawników, u których zasięgaliśmy opinii, nie ma żadnych przeciwwskazań. Nie mniej jednak warto mieć w głowie, że interpretacja tak szybko tworzonego prawa jest trudna.

Póki co wydaje się, że żeglowanie to jeden z sensowniejszych pomysłów na wakacje. Realnie można bowiem unikać kontaktów z innymi wypoczywającymi.

Wczesna wiosna w porcie u Faryja

Flota NAUTIGO 2020

Jak co roku w naszej flocie pewne rzeczy są stabilne, inne się zmieniają. Do tych pierwszych możemy zaliczyć wysoki poziom naszej obsługi, elastyczność i otwartość na potrzeby klienta czy dobry stan techniczny naszych jachtów. Ale są też zmiany. Nie pływają już u nas jachty Phila 900. No cóż – starość, nie radość. Za to pojawiły się trzy kolejne nowe jednostki. Do naszych trzech Antili 24.4 dołączyła kolejna siostra, w sumie mamy już cztery jachty Antila 24.4. To jachty mające lodówki, ogrzewanie i jednocześnie na tyle małe, że są doskonałe dla jednej rodziny.

Dowiedz się więcej »

W tym roku w naszej flocie pojawiły się także dwie większe jednostki: Laguna 30 i Antila 30. Ta pierwsza ma naprawdę doskonałe właściwości nautyczne i niewiele jachtów na Mazurach jest ją w stanie wyprzedzić. Ma trzy zamykane kabiny i oczywiście ogrzewanie i lodówkę. Z kolei jacht Antila 30 to konstrukcja zupełnie nowa, która zadebiutowała jesienią 2019 r. Przypomina ona nieco Antilę 33, ale jednak ma rumpel i wydaje się lepiej przystosowana do mazurskiego pływania. Silnik na pantografie sprawia, że także tym jachtem zawsze możesz stanąć na dziko. Obie te jednostki mają po trzy zamykane kabiny.

Mazury nowości 2020

Pierwsze jednostki wypłynęły na wodę w majówkę, mamy kilka nowych jachtów i zmienia się także otoczenie. Nie – tym razem nie chodzi nam o koronawirusa :) Chodzi o otoczenie infrastrukturalne.

W tym roku będą działały dwie śluzy Guzianka. Ruszą od końca czerwca i na pewno przyspieszy to przeprawy żeglarzy.

System masztów ostrzegawczych jak co roku zaczął działać pierwszego maja. Ale w Giżycku będą trwały prace przy wejściu do kanału Giżyckiego, i będzie on momentami zamknięty. No ale na całe szczęście działa już nowo wyremontowany kanał Niegociński, czyli tzw. stary kanał. Trwają też prace remontowe na kanale Jeglińskim, na mniej uczęszczanym szlaku do Pisza.

Obyście już niedługo sprawdzili to sami i podnieśli żagle na Mazurach!

Dowiedz się więcej »

2 komentarze/y do artykułu “Sezon żeglarski 2020 otwarty! A co z koronawirusem?

• 2 maja, 2020 at 6:52 pm
    Permalink

No to fajnie, że ruszyło