Warszawski Salon Jachtowy – nowe targi rosną w siłę

Jachty żaglowe, jachty motorowe (tych znacznie więcej) no i mnóstwo sprzętu ogólnowodniackiego: kajaki, sztormiaki czy inne kapoki. W podwarszawskim Nadarzynie po raz czwarty odbył się Warszawski Salon Jachtowy

Targi Żeglarskie i Sportów Wodnych w Ptak Warsaw Expo (hala F) są raczej kameralne. Jednak odnieśliśmy wrażenie, że znacznie bardziej żeglarskie niż inne, większe targi w Polsce zdominowane już przez jachty motorowe. Warszawski Salon Jachtowy (4. edycja) odbywa się w dniach 18 – 20 października 2019 r. Czytaj dalej

Targi Wiatr i Woda 2019. Subiektywna relacja

Targi Wiatr i Woda 2019 r. (prawie) za nami. W dwóch halach można było oglądać jachty. Co dla nas smutne, głównie motorowe. Tych żaglowych było zaledwie kilka. Oczywiście w trzeciej hali nie zabrakło też sprzętu kajakowego, nurkowego czy kapoków i ubrań żeglarskich. No w każdym razie wiosna jest w powietrzu i otwarcie sezonu już wkrótce.

31. edycja imprezy Targi Wiatr i Woda, napiszę wprost, nieco mnie rozczarowała. Może to kryzys wieku średniego, może za mało witaminy D albo przesilenie wiosenne. Nie wiem sam. W każdym razie liczyłem na debiuty nowych jachtów żaglowych, a w tej kwestii praktycznie nie było na co patrzeć.
Czytaj dalej

Targi BOOT Dusseldorf 2019

250 tys. zwiedzających w 9 dni, 1,8 tys. wystawców z 65 krajów i do tego kilka światowych premier naprawdę ciekawych jachtów żaglowych. Za nami największe targi wodniackie na świecie – targi Boot Dusseldorf 2019. Ale nic straconego –  już za kilka tygodni największe targi wodne w Polsce – Targi Wiatr i Woda w Warszawie.

Targi Boot Dusseldorf w tym roku obchodziły swoje 50. urodziny i jak zwykle, przytłoczyły gości liczbą atrakcji. Najmłodsi mogli spróbować swoich sił na optymistkach (w jednej z hal był zbiornik ze sztucznym wiatrem). Czytaj dalej

Targi Wiatr i Woda w Katowicach – premiera nowej łodzi S-Plastic SRB 60

O swojej nowej łodzi, zmianach w budowie jachtów, o tym dlaczego katamarany mają różową przyszłość, a żeglarstwo stanie się jeszcze większą niszą opowiada Agata Kowalska – Strycharz, projektantka jachtów.

Targi Wiatr i Woda w Katowicach  – to tutaj zadebiutowała łódź twojej konstrukcji S-Plastic SRB 60. Jakie jest jej główne przeznaczenie?
To jest łódka dla służb, taka łódź robocza. Z tego typu łodzi korzystają ratownicy, policjanci, żołnierze czy nurkowie, może też służyć np. do obsługi platform wiertniczych. Wygląda trochę jak klasyczny RIB. Ale różni się tym, że nie ma miękkich pontonów dmuchanych. Jest cała zrobiona z jednego materiału: polietylenu wysokiej gęstości czyli HDPE. Czytaj dalej

Targi Wiatr i Woda 2018. Relacja.

W tym roku na Targach Wiatr i Woda atrakcji było co niemiara. Ale chyba bardziej właściwa nazwa to „Adrenalina i Woda”. Wiatru i żeglarstwa jako takiego było tym razem na wystawie w Warszawie stosunkowo niewiele. Co nie zmienia faktu, że było na co popatrzeć.

Na stołeczną imprezę, wciąż chyba największą w Polsce, wysłannik ekipy Mazurskich Jachtów NAUTIGO jak zwykle ruszył z animuszem. W końcu choć na jeziorach lód jeszcze trzyma w najlepsze, wreszcie można poczuć bliskość nadchodzących, wczesnowiosennych rejsów. Publiczność nie zawiodła i przybyła dosyć licznie (nawet w powietrzu było czuć wiosnę, no a w niedzielę zamknięte były supermarkety). Zaskakiwać może to, że na Targach Wiatr i Woda stosunkowo mało było… jachtów żaglowych.
Czytaj dalej

Największe targi wodne w Europie – BOOT Dusseldorf 2018

Premiery jachtów, nowe trendy i prawie 1,9 tys. wystawców z 65 krajów. Targi BOOT Dusseldorf 2018 pokazują, że mimo tysięcy lat historii w żeglarstwie wciąż można wprowadzać innowacje

Trendy w nowoczesnych jachtach są od kilku lat podobne. Jak podkreślają organizatorzy BOOT Dusseldorf 2018, na współczesnych jachtach coraz bardziej widoczne jest rozdzielenie miejsc „pracy” na jachcie od tych przeznaczonych do relaksu i wypoczynku. W innym miejscu pokładu mamy się opalać czy nawet grillować (są jachty z grillami), a gdzie indziej ciągnąć liny i pracować przy kabestanie. Praktycznie wszystkie liny są obecnie na jachtach sprowadzane do kokpitów, tak by liczba członków załogi do obsługi jachtów był możliwie najmniejsza. To z jednej strony ma umożliwiać żeglowanie np. w dwie osoby, z drugiej nawet jeśli ekipa jest duża, a doświadczonych członków załogi mało, pozwala to na spokojną obsługę jachtu. Czytaj dalej