Jak przeżyć rejs z zapalonym żeglarzem i trójką Waszych dzieci, czyli wakacje na jachcie.

Jeśli tak jak ja nie masz patentu żeglarskiego, za młodu raczej nie kręciły Cię szanty (póki co nadal wolisz Nosowską) i morskie tudzież inne wodne opowieści nie są dla Ciebie… cóż… może nie być różowo. Właśnie z takim nastawieniem wybierałam się z naszymi przyjaciółmi na tygodniowe wakacje z dziećmi na Mazurach. Licząc oczywiście na to, że miło się rozczaruję. Nie wdając się w szczegóły, wyjazd zaliczyłam do udanych ?, a mazurskie żeglowanie z dziećmi na początku wakacji to już nasza tradycja.

Żeglowanie z dziećmi, w sumie pięcioosobową rodziną jest do przeżycia. A nawet może być przyjemne! Ale warto pamiętać o kilku kwestiach, które ułatwią przetrwanie. Jeśli więc po urlopie nie chcesz wracać na czworakach do pracy, mając nadzieję, że tam wreszcie odpoczniesz, zerknij na mój poradnik. Przeczytaj pięć rad by zyskać pewność, że jesteś świetnie przygotowana/y do wyjazdu. Czytaj dalej

Targi BOOT Dusseldorf 2019

250 tys. zwiedzających w 9 dni, 1,8 tys. wystawców z 65 krajów i do tego kilka światowych premier naprawdę ciekawych jachtów żaglowych. Za nami największe targi wodniackie na świecie – targi Boot Dusseldorf 2019. Ale nic straconego –  już za kilka tygodni największe targi wodne w Polsce – Targi Wiatr i Woda w Warszawie.

Targi Boot Dusseldorf w tym roku obchodziły swoje 50. urodziny i jak zwykle, przytłoczyły gości liczbą atrakcji. Najmłodsi mogli spróbować swoich sił na optymistkach (w jednej z hal był zbiornik ze sztucznym wiatrem). Czytaj dalej

Nowe jachty na Mazurach – Flota NAUTIGO 2019

Królowa Mazur – czyli wielka Antila 33, sprawdzona w niezliczonych rejsach Antila 27 (z trzema kabinami) czy kolejna Antila 24.4. To niektóre nowe jachty, które w tym sezonie rozpoczną służbę we flocie Nautigo Mazurskich Jachtów

Jak co roku, chcemy zapewnić Wam nowe doświadczenia, jeszcze więcej dobrych emocji i po prostu relaksujące wakacje. Chcemy by nasi klienci byli zadowoleni. Dlatego wciąż powiększamy flotę NAUTIGO. Stąd nowe jachty pod naszą banderą.
Czytaj dalej

Kanał Niegociński ma być otwarty w sezonie 2019

Choć nie ma konkretnej daty, to Kanał Niegociński ma być otwarty w „przyszłym sezonie nawigacyjnym”. W tym roku ma się też rozpocząć budowa obiektu śluza Guzianka II. Ale na szczęście, tutaj wodniacy utrudnień nie doświadczą

Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. O tym, że tzw. stary kanał w Giżycku, czyli Kanał Niegociński potrzebował remontu, nikogo z żeglarskiej braci nie trzeba było przekonywać. Ta droga wodna była za płytka. Mijanie się w pobliżu mostu wymagało od żeglarzy dużo cierpliwości i wyrozumiałości. Czytaj dalej

ARC 2018 – Regaty przez Atlantyk, na których każdy jest mile widziany

Blisko 1600 żeglarzy na ponad 260 jachtach. W tym sześć jednostek z Polski.  Właśnie wystartowały jedne z ciekawszych regat na świecie. Co najfajniejsze, każdy może wziąć w nich udział!

Ruciane-Nida, Polska, 24 listopada 2018. Jest szaro. Jest buro. Sezon żeglarski na Mazurach już dawno za nami. Nie muszę nawet zerkać za okno, by być tego pewnym. Szybki rzut oka na prognozę pogody w Atenach, Barcelonie i Splicie mówi mi, że Morze Śródziemne też już nie nadaje się do rekreacyjnego żeglowania.  Okazuje się jednak, że są tacy, którzy nie zostają obojętni wobec zimowych i jesiennych chłodów. Tradycyjnie, żeglarze z Europy uciekają przed tym co właśnie widzimy za oknem, na Karaiby. Tydzień temu, w Las Palmas de Gran Canaria dane mi było obserwować ten coroczny exodus.   Czytaj dalej

Targi Wiatr i Woda w Katowicach – premiera nowej łodzi S-Plastic SRB 60

O swojej nowej łodzi, zmianach w budowie jachtów, o tym dlaczego katamarany mają różową przyszłość, a żeglarstwo stanie się jeszcze większą niszą opowiada Agata Kowalska – Strycharz, projektantka jachtów.

Targi Wiatr i Woda w Katowicach  – to tutaj zadebiutowała łódź twojej konstrukcji S-Plastic SRB 60. Jakie jest jej główne przeznaczenie?
To jest łódka dla służb, taka łódź robocza. Z tego typu łodzi korzystają ratownicy, policjanci, żołnierze czy nurkowie, może też służyć np. do obsługi platform wiertniczych. Wygląda trochę jak klasyczny RIB. Ale różni się tym, że nie ma miękkich pontonów dmuchanych. Jest cała zrobiona z jednego materiału: polietylenu wysokiej gęstości czyli HDPE. Czytaj dalej

Mazury bliżej Warszawy? Na razie tylko samochodem

Choć politycy zapowiadają „przywrócenie połączenia wodnego Warszawy z Wielkimi Jeziorami Mazurskimi” to wydaje się, że jest to projekt równie (nie)realny jak popularna kilka lat temu „Pętla Mazurska”. Za to w październiku powinny być otwarte kolejne odcinki drogi S8, co podróż autem z Warszawy na Mazury skróci

Jeśli chodzi o drogę wodną, wiele się nie zmieniło. Na razie jest udrożnienie śluzy na warszawskim Żeraniu i kanału, który łączy Wisłę z Zalewem Zegrzyńskim. Ale wkrótce ma być więcej. – Poprawimy warunki nawigacyjne, aczkolwiek nadal jesteśmy uzależnieni od poziomu wody, ponieważ w Warszawie, szczególnie w ostatnich latach są niskie stany i to uniemożliwia żeglugę jednostek – mówił kilka tygodni temu Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. – W dalszej kolejności pracujemy nad odbudową szlaku do jezior mazurskich. Pracujemy w tej chwili w porcie w Ostrołęce i pogłębiamy go. W dalszej kolejności będziemy pracowali na Narwi, umacniając brzegi, pogłębiając koryto rzeki – dodał. Czytaj dalej

Żeglarze w Giżycku znów staną w korkach

Mimo wcześniejszych zapowiedzi, przebudowywany Kanał Niegociński (tzw. stary kanał w Giżycku) także w tym sezonie żeglarskim pozostanie zamknięty. Planowany teraz termin otwarcia to 15 października. Na szczęście na śluzie Guzianka w Rucianej – Nidzie ruch odbywa się bezproblemowo

Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Rozpoczęta jesienią 2016 r. przebudowa Kanału Niegocińskiego miała się zakończyć jeszcze przed wakacjami 2018 r. Niestety, w trakcie pogłębiania i umacniania brzegów kanału doszło do sytuacji w Polsce dosyć częstej. Wykonawca trafił na obiekty, których albo nie ma w dokumentacji w ogóle, albo są błędnie opisane. Przy dwóch mostach: drogowym i kolejowym są bliżej niezbadane elementy betonowe. Tak naprawdę nikt nie wie czy można je usunąć bez naruszania całej konstrukcji. Czytaj dalej